Välkommen till supporten!
Hos oss finner du både intern och extern support som besitter en bred kompetens och specialistkunskap. Vi i den interna supporten består av ett kompetent och hjälpsamt team som sköter om driften av alla våra interna system. Vi finns där för våra kollegor när de behöver hjälp med allt ifrån att skapa ett nytt inlogg, till det dagliga underhållet av våra fysiska och virtuella servrar.
På den externa supporten riktar vi oss mot våra slutanvändare. Vi finns där för våra kunder och hjälper dem dagligen med frågor och användarstöd. Här arbetar vi med helhetslösningar. Det innebär att vi hjälper våra kunder hela vägen genom sina projekt, från start hela vägen till förvaltning och underhåll.
Aktuella tjänster
Möt Jonas!
Det finns ett specifikt tillfälle då jag bestämde mig för att jag ville börja på Decerno. Jag hade varit på intervju i Kista. När vi kommer ut, jag tror det är efter min första intervju, så är det fullt hålligång i matsalen. Jag tror det varit någon release eller liknande för en tårta åker fram. Sofforna var fullsatta och ett glatt sorl fyllde rummet. ”Trevligt med tårta” tänkte jag och när jag kollar ner så ser jag att ”tårtmannen”, tillika min framtida kollega, inte har några skor på sig. Jag blev direkt på glatt humör och insåg att här finns inga stela regler. Det var mysigt, familjärt och man kände sig direkt väldigt avslappnad. Då bestämde jag mig för att jag ville börja här. Nu har det gått fem, snart sex år sen dess, tiden bara går.
En vanlig dag ser lite olika ut, detsamma gäller veckorna, det beror lite på vart vi befinner oss i projekten och om vi är nära en release eller så. Vi stämmer även av om vi kan hjälpas åt mellan grupperna i projektet, om det är någon som har mer och någon annan som har lite mindre just då. Från början var supporten just en applikationssupport där vi hjälpte användarna med eventuella frågor, men med tiden har många av oss gått mer mot testning och kvalitetssäkring. Mer proaktivt arbete helt enkelt. Om någon bugg uppstått är det i mångt och mycket vårt ansvar att den tas hand om av någon och blir löst. Just nu är vi ju främst applikationssupport för Fastighetsbyrån.
Det jag gillar mest med att jobba med just den kunden är att vi har en väldigt bra relation, det är inget ”vi och dem” utan vi är väldigt mycket en gemensam enhet, som hjälps åt om något går snett. Det absolut bästa med Decerno är dock kollegorna och pingisbordet.